Voorsprong door techniek!

Met dank aan Audi voor de kop, maar hij dekt gewoon de lading. Bij ondernemen gaat het niet altijd om het uniek of speciaal zijn, hoewel dat zeker kan helpen, maar veel vaker om het net iets slimmer of sneller reageren naar je klanten, de markt, de actualiteit en je klanten het gevoel geven dat ze speciaal zijn en dat je iets voor hun doet. De gun factor!

Geschiedenis

Denk even aan de kruidenier om de hoek 20 jaar geleden, die precies wist wat jij lekker vond en je vanuit die optiek iedere keer iets anders mee gaf, speciaal voor jou!

Op zich niet zo moeilijk, als je 50 klanten hebt is dat nog wel te doen, je kunt ze persoonlijk mails sturen, regelmatig bellen et cetera. Maar wat als je een lijst hebt met 250 of misschien wel 1000 mogelijke klanten? Denk maar aan de onpersoonlijke postorder bedrijven en webshops van een paar jaar geleden.

Dit is ook aan het veranderen, Bol en Wehkamp doen uitermate zijn best om je het gevoel te geven dat ze je kennen en je iets aan kunnen bieden op basis van je persoonlijke voorkeuren. Hier komt geen mens aan te pas, dit gebeurt allemaal op basis van analyses van je gedrag.

Ook voor de kleine beurs

Nu lees jij dit blog en denk je “ja hallo”, zo groot ben ik niet, dat kost kapitalen. En daar heb je helemaal gelijk in! Maar ook als kleine ondernemer of ZZP’er kun jij heel eenvoudig en betaalbaar slim gebruik maken van de techniek om je bezoekers van je website, of de lezers van je nieuwsbrief wat beter te volgen en op maat gemaakte berichten te sturen.

Dus in plaats van met een kanon op een mug te schieten (spammen) kun je heel gericht je prospect benaderen met de dingen waar hij in geïnteresseerd is. Het wordt dan ook niet meer ervaren als SPAM, omdat je iets stuurt waar hij of zij interesse in heeft. En als je dan verschillende kanalen combineert (e-mail, telefoon, website, social media) dan ben je ook nog eens effectiever in je acquisitie!

Gratis webinar

Lijkt je dit interessant en wil je er meer over weten, schrijf je dan in voor het GRATIS webinar dat ik 29 april om 12.00 uur geef. Ik zal tijdens deze webinar aan de hand van een aantal voorbeelden laten zien hoe ook jij dit soort technieken kan gebruiken in je eigen marketing.

Schrijf je hier in!

 

0
  Gerelateerd:
  • No related posts found.