Lead generator

Maak je eigen klanten genereer machine!

Hoe gaat het nu?

Hoe kom je nu aan nieuwe klanten? Een paar voorbeelden:

  • Iemand vraagt een folder aan,
  • komt via je website en download daar een artikel,
  • heeft op een artikel geklikt in je nieuwsbrief.

Opvolgen

Nu moet je die natuurlijk opvolgen, je prospect heeft immers interesse getoond voor je product of dienst. Toch?

Vaak is dit een handmatig proces, verzamelen van gegevens en bellen naar de klant. 9 van de 10 keer is de klant nog niet toe aan de volgende stap, dus noteren in de agenda en na een paar weken weer bellen.

Kwestie van consequent zijn toch? Alleen gebeurd het in 9 van de 10 gevallen niet. Het is een tijdrovend, handmatig proces, en het hoge percentage “Nee nog niet” antwoorden is deprimerend. Maar hierdoor valt die ene wel interessante klant ook uit je systeem, een gemiste kans.

Dit is je verkoop trechter of sales funnel

Automatische funnel

Zou het niet makkelijk zijn om een automatische lead machine te hebben? Een systeem wat de informatie verstrekt, de lead opvolgt, warmhoud en als hij klaar is om te kopen jou een seintje geeft dat je hem nu toch wel even moet bellen?

Dat kan! Je moet even nadenken over je verkoop trechter, maar dan is een groot deel van de funnel te automatiseren m.b.v. je website en marketing automation.

Aan de hand van handelingen op je website, zoals het aanvragen of downloaden van een folder of whitepaper kun je potentiele klanten al in een vroeg stadium van het koop proces (of customer Journey) volgen en warm houden door hierna relevante informatie te sturen. Dit is dus perfect te combineren met inbound marketing en lead nurturing en scoring (een klant een score geven voor elke handeling die hij verricht)

Als een klant dan telkens interesse blijft tonen (door de mail te openen of je website/social media te bezoeken) kom je op een gegeven moment op een punt waarop je klant klaar is voor de verkoop.

Dan krijg jij een seintje dat je de klant moet bellen. Alleen nu is je klant er ook klaar voor, hij weet waar het over gaat, jij weet dat hij geïnteresseerd is en je kans van slagen gaat van 10% naar 80%. Oftewel je prospect bellen word weer leuker en is vele malen efficiënter.

Maak je eigen funnel

U kunt zo’n funnel eenvoudig zelf maken, u heeft niet meer nodig dan een website met een landingspagina en een e-mail systeem wat overweg kan met autoresponders. U moet natuurlijk wel even gaan zitten voor het ontwerp en alle opvolg mogelijkheden die er zijn om uw leads georganiseerd om te kunnen zetten in klanten.

Een hulpmiddel bij het vinden van de juiste funnel is de 5 minuten funnel finder van The Fletcher Method (gratis) Klik hier

Wat heeft u nodig:

Basis

  • WordPress website
  • Activecampaign
    • E-mail marketing
    • Opt-in
    • Segmentatie
    • Marketing automation
    • Mail en site tracking
    • Contact & Lead scoring
  • Er zijn legio andere mail systemen zoals Mailchimp en Autorespond, natuurlijk kunt u ook daar uw salesfunnel in bouwen. De systemen veranderen ook continue in hun mogelijkheden en gebruiksgemak. Op dit moment adviseren wij vaak Activecampaign vanwege de (ook gevorderde) mogelijkheden en het gebruiksgemak i.c.m. de prijs (vanaf € 9,- p/m). Meer info

Gevorderde:

Een geavanceerder thema met (meer) mogelijkheden voor landingspagina’s etc. Bijvoorbeeld:

Expert

Werkt je funnel, en wil je wat meer integreren zoals webinars, winkelwagentjes, social media etc. Dus 1 programma wat je over je verschillende kanalen kan gebruiken dan zijn er nog steeds beetaalbare oplossingen en hoefd je nog niet naar Hubspot, Pardot, Salesforce of Dynamics CRM. Een paar leuke voorbeelden zijn bijvoorbeeld:

  • Ontraport (product georiënteerd)
  • Kartra (kennis georiënteerd)
  • Meer keuze? download ons overzicht met meer dan 300 oplossingen hier

Liever wat hulp of meer info?

Gratis webinar van Aaron Fletcher over het bouwen van je funnel vind je hier. Hij heeft een methode om, voor met name kleinere ondernemers, eenvoudig een goede funnel te bouwen. Heb je moeite met het engels, wij helpen je als gecertificeerd partner graag door het programma heen.

Nog vragen? meer informatie? Wij helpen u graag, boek vrijblijvend een gratis telefonische strategie sessie

Of neem deel aan de 1 daagse workshop op 28 juni

0
  Gerelateerd: